Nu skal det være....

Nu skal det altså være - jeg skal altså blive fortrolig med dette her blog-halløj! Jeg har allerede gjort forskellige forsøg - oprettede min første blog i 2007 - ak'o've - ét sølle indlæg! Nej, nu må jeg se at få noget prøvet af - hvad som helst...! Skulle der så forvilde sig en enkelt læser ind, ja, så husk på, at formålet er "kun", at jeg får lært mediet og mulighederne at kende. Døm mig endelig ikke på indholdet :-)!



søndag den 4. november 2012

Jeg er faldet pladask ….

... for gamle plakater i glas og ramme!


Endnu en gang har søndagens avis givet inspiration – denne gang handler det om plakater.

Det er danske plakater fra årene1900-1965., og de afspejler et bredt udsnit af emner. Her er reklame for produkter, for udstillingen, forlystelsessteder og foreninger.  Hver eneste plakat har sin historie, som folkene bag Dansk Plakatkunst har fundet frem og på glimrende vis formidler via hjemmesiden danskplakatkunst.dk og på et lille tryk, der følger med plakaten. Plakaterne kan kun købes indrammede til en pris af 1.295 kr. pr. stk., men til gengæld får man dem bragt lige til døren, og fragten er fri.

Der er virkelig mange skønne plakater, og det sværeste bliver vist at vælge……!
Bliv selv inspireret på hjemmesiden www.danskplakatkunst.dk.
 
I februar 1929 havde Den mystiske Kvinde med Greta Garbo i hovedrollen premiere i World Cinema i København. Sven Brasch overgik endnu en gang sig selv med denne plakat, som er fremragende litograferet og viser, at Brasch afgjort beherskede begrænsningens kunst.
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar